טלפון: 03-644-3-777  אימייל: info@logos.co.il

כיצד רשתות חברתיות משפיעות על קידום אתרים?

כבר שנים ארוכות שגוגל מכחישה מכל וכול שהפעילות ברשתות החברתיות משפיעה בצורה כלשהי על דירוג האתרים וטוענת בתוקף שהאלגוריתם שלה אדיש למה שמתרחש בהן. יחד עם זאת, נראה שבכל הקשור לסוגיה המורכבת הזו, רב הנסתר על הגלוי. סיכם את זה יפה גארי איליס מגוגל, כשהשיב לשאלה בנושא בטוויטר ב-2016: "התשובה הקצרה ביותר היא לא. הדירוג שלנו לא מושפע מהפעילות ברשתות החברתיות".
אז מה שחשוב להבין זה שלמרות שהפעילות ברשתות החברתיות לא משפיעה ישירות קידום אתרים, הרי שבהחלט יש לה השפעה עקיפה. ומה שאפילו יותר חשוב להבין זה שלפעמים ההשפעה העקיפה הזו משמעותית מאין כמוה. במאמר שלפניכם נפרט אודות הקשר המסתורי אך הכול כך חשוב בין הרשתות החברתיות לבין קידום אתרים.

שיפור ה-CTR בחסות הרשתות החברתיות

Click through rate (היחס בין מספר ההקלקות למספר החשיפות) הוא בין הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על רווחיות העסק או האתר. כלל האצבע גורס כי ככול שיותר גולשים יגיעו לאתר, כך החשיפה תהיה גדולה יותר ובהתאם יורגש שיפור בהיקף המכירות. ישנו מן הסתם מגוון רחב ביותר של דרכים לגרום לגולש המזדמן להיכנס דווקא לאתר שלכם מכל האתרים המופיעים ברשימת תוצאות החיפוש, למשל על ידי אופטימיזציה של תגיות מטא ועוד שלל פרמטרים ברמת ה-on-site.

אך מעבר לכל אלה, מטבע הדברים ככול שהמודעות של הגולש למותג תהיה גבוהה יותר, כך הסיכוי שיבחר להיכנס דווקא לאתר שלכם, יהיה גבוה יותר בהתאם. הואיל והנוכחות ברשתות החברתיות מסייעת לבנות מודעות למותג או לאתר, הרי שנוכחות איכותית וחזקה יותר ברשתות החברתיות, תוביל בהכרח לשיפור ה-CTR.

קשה ברשת החברתית, קל בגוגל

אם אתם מעוניינים להעלות מאמר חדש כדי לקדם ביטוי כזה או אחר ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל, קחו נשימה עמוקה, לכו צעד אחורה ובדקו ראשית ברשתות החברתיות השונות האם אכן מדובר במאמר שמעניין את הגולשים שאמורים להיות הלקוחות הפוטנציאליים. באמצעות הרשתות החברתיות תוכלו לקבל מידע יקר ערך בנוגע לאפקטיביות של המאמר שלכם, לתקן ולשפר אותו ותוך זמן קצר ליצור את המאמר הטוב ביותר האפשרי. שנאמר: "זיעה חוסכת דם".
קישורים, רבותי, קישורים!

קישורים מאתרים איכותיים הם עדיין מאבני היסוד שמתוות את פעילותו של האלגוריתם של גוגל. כך היה מיומו הראשון בעולם וכך יהיה ככול הנראה עד יומו האחרון. ולמעשה כך פועלים גם אנחנו בעולם האמיתי: כולנו נעדיף ללכת למסעדה שקיבלנו המלצות עליה מעשרה חברים מאשר למסעדה שאיש לא המליץ לנו עליה. וככול שרמת האמינות של הממליצים גבוהה יותר, כך ניתן עדיפות גבוהה יותר להמלצות שלהם.
אז נכון שאין מה להשוות בין שיתוף ברשת החברתית לקישור נכנס מאתר איכותי. אך בכל זאת – אם תצליחו להפוך את המאמר הסופר מרתק שלכם לוויראלי, היו סמוכים ובטוחים שגוגל לא תוכל עוד להתעלם מהנוכחות שלו ובהתאם תשפר את הדירוג של העמוד ברשימת תוצאות החיפוש.

זריקת מרץ לתהליך האינדקוס

מקדם אתרים מן המניין, המעוניין להביא לידיעת ציבור הגולשים מאמר לטובת קידום שירות או מוצר חדש, יטרח להעלות אותו לאתר, לשלוח אותו ללא דיחוי לסריקה ב-search console, לבצע כמובן אופטימיזציית on-site באופן קפדני ואפילו ידאג להוסיף למתכון קישורים פנימיים מעמודי האתר השונים שיעודדו את הקידום של המאמר החדש.

אמנם קרוב לוודאי שהמאמר בסופו של דבר יעשה את דרכו לרשימת תוצאות החיפוש ובתקווה גם תחת ביטוי המפתח הרצוי, אבל כל התהליך צפוי לקחת קצת (ולפעמים הרבה מאוד) זמן. מעוניינים לזרז את האינדוקס? עשו כל מה שאתם יכולים כדי לקדם את המאמר ברשתות החברתיות ואם יהיו לכם מספיק שיתופים וקישורים, גוגל כבר תבין את הרמז ותפעל בהתאם.

השורה התחתונה

בעשור האחרון בוצעו לא מעט מחקרים שבחנו את השפעת הפעילות ברשתות החברתיות על קידום אתרים ועל דירוג אתרים בגוגל. ודאי לא יפתיע אתכם לגלות שהממצאים מצביעים על קשר ישיר בין שתי הזירות. על קצה המזלג נזכיר למשל את המחקר שפורסם על ידי מיט ריי, המייסד של Social marketing writing, שמצא כי ישנו מתאם חיובי בין מספר העוקבים ברשתות החברתיות (אחרי האתר) לבין כמות הקישורים הנכנסים המפנים לאותו אתר.
בסופו של דבר נראה כי שוב מנצח עיקרון ההוליסטיות: השקיעו בתוכן איכותי, ספקו לגולשים שלכם מה שהם באמת צריכים, קדמו את עצמכם בפלטפורמות הנכונות לתוכן שלכם והתוצאות ידברו בעד עצמן, ברשתות החברתיות באשר הן ומובן שבהמשך גם בגוגל.

התקשרו עכשיו