אופטימיזציה לדף - On Page Optimization

במסגרת פרויקט קידום אתרים SEO אנחנו נתקלים במושג אופטימיזציה לאתר, אז מה זה אופטימיזציה? יש לציין כי מדובר בשלושה נושאים שונים הראשון נקרא אופטימיזציה לדף (On Page) והשנייה נקראת אופטימיזציה לאתר (On Site) והשלישית הינה אופטימיזציה  מחוץ לאתר (Off Page), בפוסט הנוכחי אתמקד באופטימיזצית הדף.

מה זה אופטימיזציה

מה זה אופטימיזציה לדף (On Page)

התאמת הדף / העמוד לדרישות מנוע החיפוש.

מה זה אופטימיזציה לאתר (On Site)

התאמת האתר לדרישות מנוע החיפוש, בשלב זה על מקדם האתרים לדאוג  להיררכית תוכן, מהירות אתר, שיפור חווית המשתמש, טיפול בבעיות בקוד האתר, יצירת מפת אתר, הוספת תכנים ועוד, באופטימיזצית זאת מקדם האתרים מעלה את הדירוג הכללי של האתר, אופטימיזציה זו מבצעת בתוך האתר ונמצאת בשליטתו המוחלטת של מקדם האתר.

מה זה אופטימיזציה מחוץ לאתר (Off Site)

התאמת האתר לדרישות מנוע החיפוש אבל כאן ההדגשה הינה על פעילות המבוצעת מחוץ לאתר, בשלב זה על מקדם האתרים לדאוג להבאת קישורים איכותיים (לינקים) מחוץ לאתר אל האתר המקודם, לטפל באיזכורים ברשתות החברתיות ועד. באופטימיזצית זאת מקדם האתרים מעלה את הדירוג הכללי של האתר, אופטימיזציה זו מבצעת מחוץ לאתר ולא תמיד נמצאת בשליטתו של מקדם האתר.

אופטימיזציה לדף – שלבים

  1. לפני תחילת העבודה יש להחליט איזה ביטוי הדף יקדם, כל דף מקדם ביטוי, ומנגד רצוי שלכל ביטוי יהיה דף יחודי, באם התחרות איננה גבוהה, ניתן לקדם ביטווים מקבילים / יחיד ורבים / מילים נרדפות, הערה חשובה: ביטוי החיפוש הינו יחודי ולא נקדם בתוך האתר 2 דפים עם אותו ביטוי חיפוש וזאת מהסיבה שניצור תחרות בתוך האתר ובכך נחליש את העמוד.
  2.  כתובת העמוד (URL) רצוי שיהיה ביטוי החיפוש באנגלית, להלן הסלאג, אני אישית משתמש בגוגל טרנסלייט.
  3. בראש הדף – כותרת העמוד, כותרת העמוד תכיל את ביטויי החיפוש, ניתן ואף רצוי קריאה לפעולה – למה כדאי לגולש לקרוא את העמוד או מה יוצא לגולש באם יקרא את העמוד, כותרת העמוד תתויג בתג מסוג H1, עד 70 תווים.
  4. מתחת לכותרת העמוד תופיע פסקה – כותרת המישנה, כותרת זו תמשיך ותקדיש בצורה הרבה יותר ברורה את הסעיף הקודם אודות התועלות בקריאת העמוד, כותרת זו תיהיה פסקה רגילה שחובה לכלול בה את ביטוי החיפוש. אורך הפיסקה  2 – 5 משפטים.
  5. כעת, יש לחלק את העמוד לפסקאות, בראש כל 1 – 3 פסקאות תיהיה כותרת מסוג H2. לאחר הכותרת ימוקמו הפסקאות עם תוכן העמוד. כל עמוד יכיל לפחות 2 כותרת משנה , כותרת תכיל עד 70 תווים
  6. לעיתם נרצה לחלק את המקטעים למקטעי משנה כלומר הפסקה תהפוך למספר פסקאות, כותרת המשנה תיהיה כותר מסוג H3, (עד 70 תווים) אין להפעיל אופציה זו אם יש רק כותרת אחת
  7. לכל עמוד יש להוסיף עבור מנועי החיפוש את כותרת הדף (Title), כותרת זו צריכה להיות בין 30 ל-60 תווים וחייבת להכיל את ביטוי החיפוש.
  8. לכל עמוד יש להוסיף עבור מנועי החיפוש את תיאור הדף (Description) , כותרת זו צריכה להיות בין 70 ל-155 תווים וחייבת להכיל את ביטוי החיפוש לפחות פעם אחת, רצוי פעמיים.

חשוב ביותר

  1.  גודל הפיסקה – מקסימום 150 מילה, מינימום 2 משפטים. פסקאות גדולה מעייפות ואולי גם מפחידות את הקורא, יש להקל על הקורא, חלקו את הפסקאות לתתי פסקאות בכך תגרמו לקורא לסרוק את הטקסט במהירות, בכל מקרה אני ממליץ לא יותר מ-200 מילה בפסקה.
  2. כמות המילים במשפט לא תעלה על 15 מילים.
  3. כמות המילים בכל דף – לפחות 800 מילים, רצוי כמה שיותר, במילה תחרותית יש לשקול לפחות 2,000 מילים.
  4. כל עמוד יכיל קישור פנימי לעמוד אחר באותו האתר, אנו נשתמש בקישור זה לתת כוח לעמודים אחרים, לדוג: מתוך מאמר המדבר על ייעוץ דיגיטלי יש להכניס הפניה למאמר על עלות הפרסום הממומן.
  5. כל עמוד יכיל קישור חיצוני לאתר אחר, נא לא לתת קישור למתחרה ישיר. הקישור רצוי  שיפתח בטאב חדש.
  6.  אם משלבים תמונות בעמוד יש לשאוף שהתמונה תיהיה עד גודל של 100K, חובה לכל תמונה לתת תיאור וטקסט חלופי, שם התמונה יהיה ביטוי המפתח שהעמוד מקדם ובאותיות אנגליות.
  7. צפיפות ביטויי מפתח: יש להכניס את ביטוי המפתח בפסקה הראשונה, לשלב אותו באחד מהכותרת, לא להגזים והכל לפי הצורך –  ביטוי המפתח חייב להופיע לאורך כל העמוד בצורה שווה, לא פחות מ2 אחוז ולא יותר מ4 אחוז. 
  8. רצוי להוסיף לאתר תיאורים לרשתות החברתיות, כותרות אלו נקראות תגי OG, ישנם תגים לכותרת / לעמוד ולתמונה הנילוות.
  9. יש להוסיף את תג הקנוניקל.
  10. יש להוסיף סכמות.
  11. באתרי וורדפרס מומלץ להתקין את התוסף של יוסט ולפעול לפי ההמלצות שלו.
אבישי פרוינד
אבישי פרוינד
מנכ"ל ובעלים - לוגוס סוכנות לשיווק באינטרנט. מומחה לפרסום, שיווק, מכירות וקידום אתרים ברשת. מייעץ ומלווה גופים מוסדיים וגורמים פרטיים בכל הקשור למדיום האינטרנטי. מקצוען מוסמך ע"י גוגל Google Advertising Professional. מרצה בכיר באוניברסיטאות ומכללות העוסק בהוראת השיווק באינטרנט וטכנולוגיות WEB. משמש כמומחה מטעם בית המשפט לתחום הפרסום והשיווק. מוסמך במינהל עסקים (MBA) ביה"ס לניהול של הפקולטה להנדסה, אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע.