טלפון: 03-644-3-777  אימייל: info@logos.co.il

קיצוצים בטוויטר

מגבלת 140 התווים בטוויטר היא כנראה הדבר הקבוע היחיד ברשת החברתית אשר לא ישתנה נכון לעכשיו. אי לכך נוצר קונפליקט מובנה בין הצורך להעביר מידע (והרבה) בלי לחרוג מהמגבלה המקודשת של 140 תווים.

הפיתרון האופטימאלי שנמצא ע"מ לאזן בין שתי הקטבים הנ"ל הוא ללכת עם ולהרגיש בלי – נוצרו שירותי קיצור כתובות (בין אם בתשלום, ובין אם בחינם) אשר מאפשרים למשתמשים לקצר את הלינקים אשר הם מעלים ל-20 תווים בלבד, עובדה אשר מאפשרת להוסיף אליהם עוד תוכן.

קיצור כתובות במיקור חוץ

הכורח הוא אבי ההמצאה, ועל הצורך שנוצר בקיצור כתובות ע"מ להקל את השימוש בטוויטר קפצו חברות פרטיות אשר זיהו את הדרישה, והציעו את השירות הנ"ל. Bit.ly, Sn.im, Is.gd, Twurl.nl הן רק חלק מהרשימה של החברות אשר הציעו קיצור כתובות, וזאת בנוסף לאתרי אינטרנט אשר הציעו בחינם קיצור כתובות לכל דיכפין.

אולם, המדיניות החדשה של הגן הסגור של טוויטר אשר באה לידי ביטוי במתן האפשרות לפרסם ברשת רק דרך טוויטר בלבד וחסימת חלק מתוכנות צד שלישי לשימוש, הגיעה גם לשירות קיצור הכתובות.

הכול נעשה אין האוס

השימוש "בשיפור חוויית המשתמש" אשר הופיע לראשונה בעת הצדקת הרציונל לכך שרק טוויטר יכולה לפרסם בטוויטר, הופיע שוב והפעם תחת הכובע החדש של מנגנון קיצור הכתובות.

השירות ייקרא .t.co והוא יחל לקצוץ לינקים ל-20 תווים כבר בקיץ הקרוב. למרות שזו הפעם הראשונה בה משתמשת טוויטר במנגנון קיצור תוצרת בית, החל ממרץ בשנה זו היא החלה להפנות לינקים לשירות קיצור כתובות שלה וזאת ע"מ לנסות ולהילחם בתופעת הפישינג. ניתוב זה העלה למעשה את הספקולציה שצעד זה הוא חלק ממהלך עיקרי אשר בסופו תפתח הרשת מנגנון קיצור אין האוס (מה שאכן קרה בפועל)

החידוש עוזר יותר לטוויטר ופחות למשתמש

החידוש יענה על שלוש מטרות עיקריות (שכמובן משרתות יפה את מדיניות הגן הסגור)

  • מלחמה בפישינג וספאם ( תהיה לו יכולת לאכן ולזהות לינקים זדוניים)
  • יסייע לחברים לעקוב אחרי הלינקים שהם שולחים בציוצים.
  • ייתן לטוויטר לבצע פילוחים ולקבל סטטיסטיקות ביחס לציוצים הממומנים.

מרבית החברים אשר ישתמשו בשירות החדש, בכלל לא יהיו מודעים לעובדה שהם משתמשים בו. מבחינתם, התוצאה הסופית תהיה קיצור הלינק ל-20 תווים ואין להם שום אפשרות לדעת שהסכין אשר בצעה את החיתוך נושאת את השם הרשמי של טוויטר.

המהלך הזה אינו מבשר טובות לאתרים שקיצור הכתובות היה הלחם והחמאה שלהם דוגמת Bit.ly. האתרים הנ"ל יאבדו מן הסתם הרבה  מנפח התעבורה שלהם ויצטרכו להתפתח לכיוון עסקי אחר ע"מ להמשיך ולהתקיים.

חשוב לציין שבנוסף למהלך זה של טוויטר, השיקה גוגל בעבר גם מנגנון קיצור כתובות משלה (goo.gl) וגם מנגנון קיצור ליוטיוב (youtu.be)

טוויטר פה ע"מ להישאר

מהלך זה של טוויטר בא על רקע הפרסומים של סטטיסטיקות חדשות המוכיחות שהרשת תקעה יתד עמוק בנישת הרשתות החברתיות (בניגוד לתחזיות הקודרות שצפו לה). כמות הטוויטים החודשיים חצתה את רף שני המיליארד. נתונים שהציגה החברה הראו שבחודש מאי נשלחו מדי יום 64 מיליון ציוצים ביום – 2.7 מיליון בשעה, ו-44 אלף בדקה.

התקשרו עכשיו