טלפון: 03-644-3-777  אימייל: info@logos.co.il

קופונים ברשת – מה קורה אצל האח הגדול

בארה"ב הקופונים הינם דרך חיים ואמצעי רכישה מוכר מזה עשרות שונים, כאשר הביטוי "לגזור קופון" הגיע כמובן מארצו של הדוד סם. באחד מפרקי הסופרנוס שהפכו לקלאסיקה, פולי שודד מעבדת סמים כאשר השלל שלו הוא מיליון דולר, אולם שוט הסיום של הפרק מראה אותו יושב וגוזר קופונים מהעיתון.

 ראשיתם של הקופונים המקוונים הייתה שילובם באתרי אינטרנט בסיסיים אשר עוצבו מבחינה גרפית במתכונת זהה לחלוטין של דפי קופונים בעיתונים המסורתיים (Coupons.com) הגולשים הדפיסו את הקופונים והלכו איתם לחנויות ולמרכולים כפי שהם היו רגילים לעשות.

ההתפתחות הבאה של הקופונים המקוונים אשר ניתן להגדיר אותה כקופון 2.0, הביאה עימה תפיסה יותר דינמית אשר ניצלה את חוזקותיו של האינטרנט ואפשרה לסוחרים ולגולשים לעשות שימוש בקופונים בקניות מקוונות. סביב השימוש בקופונים המקוונים התפתחה תעשייה שלמה של מוצרים ושירותים נלווים אשר מאפשרים לקונים להעניק ציון למוצרים הנקנים וחלקם אף מאפשרים לחזות את אמינות הקופון מבחינת מימוש קנייה בפועל.

בעולם, טרנד הקופונים המקוונים כבר התברר כבעל ערך גבוה במיוחד. אבישי פרוינד, מרצה ומומחה לשיווק באינטרנט וברשתות חברתיות, מדגיש כי אתר גרופון העולמי אשר זיהה את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בתחום, שולח מבצעים ל-50 מיליון משתמשים ב-35 מדינות. נכון להיום לגרופון ישנן הכנסות של כמעט 800 מיליון דולר.

השימוש אשר נעשה בקופונים דיגיטליים באתרי אינטרנט (E-cupouns) נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות, ואם בארצנו עיקר ההתמקדות נעשית בתחום הנופש והפנאי (מסעדות, ספא וחבילות נופש) הרי שבארה"ב השימוש בכלי הנ"ל נעשה בכל מגוון המוצרים ,ע"י כל החברות (כולל הגדולות ביותר דוגמת wallmart) וגם בחנויות וירטואליות באינטרנט.

המשבר הכלכלי אשר פקד את ארה"ב בשנים האחרונות תרם עוד יותר לפריחת הקופונים הדיגיטליים, ומחקרים אשר נעשו הוכיחו זאת בצורה אמפירית.

נתונים סטטיסטיים אשר פרסם האתר ilovecouponmonth בשנת 2009 גילו את העובדות המעניינות הבאות:

  • 376 מיליארד קופונים רגילים הודפסו בשנה זו.
  • כמות החיפושים בגוגל אחר המונחים קופונים מודפסים וקופונים מקוונים הוכפלה.
  • שליש מהקופונים בהם נעשה שימוש היו עבור מוצרים שאינם אוכל.
  • ההנחה הממוצעת שמציע קופון הייתה בגובה 1.44 דולר.
  • 11% ממשקי הבית הורידו קופונים באינטרנט.

למרות שהמדיה המסורתית להפצת הקופונים עדיין נמצאת בעיתונים המודפסים (89% מכלל הקופונים המופצים ו-53% מסך הקופונים אשר נפדו) הרי שבשנת 2009 חלה עלייה של 269 אחוז בכמות הקופונים הדיגיטליים אשר הורדו ונפדו מאתרי האינטרנט השונים

אחד מהנתונים המעניינים ביותר בקשר לפילוח האוכלוסייה אשר משתמשת בקופונים בארה"ב הראה שמרבית משקי הבית אשר אינם משתמשים כלל בקופונים שייכים לאוכלוסייה בעלת ההכנסות הנמוכות ביותר. לעומתם, משקי הבית אשר עושים את השימוש הנרחב ביותר בקופונים שייכים לציבור אשר נמצא בראש טבלאות השכר בארה"ב .

התקשרו עכשיו