טלפון: 03-644-3-777  אימייל: info@logos.co.il

צינור הכסף

אפשרות הפרסום ביוטיוב נפתחת בישראל גם בפני אנשים פרטיים. גולשים אשר יעלו קטעים פופולאריים יהיו רשאים לשלב בהם פרסומות וליהנות מחלק מההכנסות אשר הן יניבו.

יוטיוב פותחת את הארנק

עד כה תוכנית המפרסמים אשר יצאה לדרך לפני חמישה חודשים הייתה זמינה עבור חברות מסחריות בלבד, אולם מעתה היא נפתחת עבור משתמשים רגילים אשר יעלו קטעים שיזכו לחשיפה גדולה. משמעותה של ההחלטה היא שיוטיוב למעשה תאפשר לגולשים להתחלק עימה ברווחים מהפרסומות המושתלות בקטעי הוידיאו ובכך תמריץ אנשים להעלות קטעים ולהוסיף תוכן.

כיצד זה יעבוד בפועל?

למרות שעל פניו אפשרות זו אמורה להיות זמינה עבור כלל הגולשים אשר מעלים קטעים לאתר, הרי שבפועל יוכלו ליהנות מהפיצ'ר החדש רק חברים אשר עומדים בתנאי הסף של יוטיוב. למרות שהתנאים והתקנון טרם פורסמו בצורה רשמית הרי שהקריטריונים לקבלה לתוכנית יתבססו על מספר הסרטונים אשר הועלו, עמידה בתנאי השימוש באתר, מידת הוויראליות של הקטע, רמת היצירתיות ומידת המעורבות בקהילה.

גולשים אשר יעמדו בקריטריונים הנ"ל יקבלו הודעה מיוטיוב  על כך שהסרטון שלהם עומד בקריטריונים והם ייהנו מאותם תנאים להם זכאיות החברות המסחריות המפרסמות באתר.

תכלס, בכמה כסף מדובר?

אז זהו, שכרגע לא פורסם מהו גובה הסכום אותו ירוויח הגולש וכמות ההקלקות הנחוצה ע"מ להגיע אליו. יוטיוב מסרבת לחשוף את הנתונים הנ"ל בצורה פומבית והם יוצגו רק לגולשים אשר ייבחרו להשתתף בתוכנית ואשר יעמדו בקריטריונים של האתר.

Win-win situation

למרות שעדיין רב הנסתר על הגלוי, יוזמה זו באה מחד להמריץ את הגולשים להעלות תוכן ומאידך, היא תאפשר ליוטיוב למשוך יותר משתמשים וכתוצאה מכך להגדיל את הכנסותיה מפרסום.

ניתן להסתכל על מודל זה ולהשוותו במידה מסוימת לחברה מסחרית אשר מעניקה דיבידנד לבעלי המניות בה. אולם ההבדל המרכזי הוא שעל מנת ליהנות מרווח של חברה בבורסה צריך לקנות מניות ולהשקיע כסף, הרי שביטיוב צריכים רק להשקיע זמן ומחשבה ע"מ להעלות קטע שיזכה לחשיפה גבוהה.

לא יהיה זה הימור פרוע להניח שאנשים לא יתעשרו כהרף עין ממודל זה (עדיין יוטיוב זו חברה שגם רוצה להרוויח כסף), אולם ההערכות והאומדנים הם שהתוכנית החדשה תגדיל את כמות הגולשים הנהנים מהכנסות מכמות של אלפים בודדים בלבד כיום, לעשרות אלפים בעתיד.

התקשרו עכשיו