טלפון: 03-644-3-777  אימייל: info@logos.co.il

כיצד קובעים את תקציב הפרסום בקידום ממומן

[box type="shadow"]כל עסק מבין כי הפרסום באינטרנט הינו חובה ולא רשות, רוב הלקוחות שלי שואלים אותי כמה? או ליתר דיוק, כמה כסף הם צריכים להשקיע בפרסום. במאמר שלפניכם אתייחס לצורת החישוב ואציג מספר מקרי בוחן כולל חישובים מפורטים. מכיוון שרוב הפעילות שלי הינה פרסום בגוגל אדוורדס (Google AdWords) הדוגמאות יהיו בהתאם. לוגוס שיווק באינטרנט מתמחה בפרסום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות.[/box]

 

שיטה ראשונה – אחוז מהמחזור

בחלק גדול מספרי הפרסום אנו למדים כי ישנם כלל אצבע שהינו 3%  – 10% מהמחזור, כלומר באם המחזור העסקי של העסק הינו מיליון שקל בשנה ואנו מחשבים לפי עלות פרסום 3% מהמחזור אזי עלות הפרסום הינה 30,000 שקל.

דוגמא:

  • חברה לבניית אתרים יצאה במבצע של בניית אתר בעלות 2,000 ₪ .
  • החברה הבהירה כי עלות רכישת לקוח הינה מקסימום 100 ₪.
  • מחזור החברה שנה שעברה היה 200,000 ₪ ועלות הפרסום נקבע לפי 7.5% מהמחזור
  • החברה בנתה מסע פרסום בעלות של 15,000 ₪
  • מסע הפרסום הניב 200 עסקאות.

בואו נסכם את נתונים ונתחיל לחשב:

  1. עלות מסע הפרסום הינו 15,000 ₪ ( מחזור של 200,000 ₪ כפול 7.5%)
  2. עלות רכישת לקוח 75 ₪ (עלות מס הפרסום 200,000 ₪ לחלק ל-200 עסקאות).
  3. מסע הפרסום היה תקין, עמדו בייעדי הקמפיין (עלות רכישת לקוח 75 ₪ פחות מהיעד של 100 ₪ מקסימום).

שיטה זו אינה מתאימה לכל העסקים מהסיבות הבאות:

  1. עסק בקשיים / בתחילת דרכו – המחזור העסקי נמוך ולכן אי אפשר להסתמך על הנתון של מחזור עסקי.
  2. מה סוג העסק – האם מדובר בעסקה חד פעמית או האם מדובר ברכישה המתמשכת על פני ציר זמן ארוך, ברור שכאשר מדובר במכללה אקדמית לדוגמא, לא נחשב את המחיר לשנה אלא נחשב את המחיר לכלל התואר
  3. שולי הרווח / אחוז הרווח על המוצר – יש הבדל מהותי בין עסק לעסק, ישנו עסק של ייעוץ שבו רוב המחזור מורכב משעות עבודה ללא עלות, לעומת נגריה לה יש עלויות חומרי גלם, אריזה ועוד
  4. עסקה חוזרת – כאשר מדובר לדוגמא על מדפסת, הרי ברור שרוב ההכנסה תגיע ממכירת המוצרים המתכלים

כלומר, אנו יכולים לאמץ את השיטה של האחוז מהמחזור אבל לשים לב היטב על העסק וסביבתו העסקית.

 

שיטה שנייה – למידה לאחור

בשבוע שעבר נדרשתי לבעיית הגדרת התקציב אצל לקוח פוטנציאלי, מדובר בעורכת דין לדיני עבודה, בשיחה התבררו העובדות הבאות:

  • עלות ממוצעת מלקוח (תיק) – 50,000 ₪
  • מהתייעצות עם רואי החשבון ובחינת ההכנסות וההוצאות – הרווח הנקי מלקוח בממוצע הינו 10,000 ₪ .
  • עורכת הדין מעוניינת בהכנסה חודשית נוספת של 50,000 ₪ לחודש, כלומר עורכת הדין מעוניינת ב- 5 לקוחות חדשים מידי חודש.
  • באתר האינטרנט של עורכת הדין כיום גולשים 1,200 אנשים בחודש. מתוכם השאירו פרטים (דרך טופס צור קשר) 30 מתעניינים, לפי דיווח של עורכת הדין מכל 3 מתעניינים בממוצע נסגר לקוח 1 למשרד.
  • כרגע עורכת הדין לא יודעת להעריך את עלות הפרסום והיא מבקשת הכוונה !

בואו נסכם את נתונים ונתחיל לחשב:

  1. לקוח אחד מתוך שלושה לידים – דיווח של עורכת הדין, להלן יחס המרה ליד/ לקוח.
  2. הגיעו מהאתר 30 לידים מתוך 1,200 גולשים – כלומר כדי להשיג ליד אחד יש להביא 40 גולשים לאתר – חלוקה של מספר הגולשים בכמות הלידים – להלן יחס המרה לקוח/ ליד.
  3. עלות קליק בממוצע היא 48 ₪.
  4. עורכת הדין מבקשת 5 לקוחות חדשים, לפי יחס ההמרה ליד / לקוח עלינו להביא 15 לידים (סעיף 1 – לקוח אחד מתוך שלושה לידים).
  5. כדי להשיג 15 לידים לפי יחס המרה לקוח ליד עלינו להביא לאתר 500 גולשים (סעיף 2 – כדי להשיג ליד אחד עלינו להביא לאתר 40 גולשים).
  6. כדי להביא 600 גולשים עלינו להקים מסע פרסום חודשים בעלות של 19,200 ₪ (מכפלת כמות הקליקים בעלות לקליק).

כמובן גם לשיטה זו יש מגבלות כגון מהו יחס ההמרה ליד לקוח ומה יחס ההמרה לקוח ליד, איכות דף הנחיתה ועוד

 

 

 

 

 

התקשרו עכשיו