טלפון: 03-644-3-777  אימייל: info@logos.co.il

דבר המפרסם

בטוויטר מגלים שהם ממש מא-גניבים, אולם בנוסף בא להם גם הרצון להרוויח כסף, והרבה. להתראות אלטרואיזם, שלום קפיטליזם.

ווייקי ווייקי

ציוצי ההשכמה בטוויטר אשר החלו לפני מספר חודשים עדיין ממשיכים להישמע. החברה הבינה שיש לה מוצר טוב ביד הפונה למספר גדל והולך של חברים והיא החליטה (בצורה טבעית לחלוטין אגב) שהיא מעוניינת להרוויח מכך כסף.

רק טוויטר מפרסמת בטוויטר

החידוש האחרון באסטרטגיית הפרסום ברשת החברתית הוא האיסור על פרסום חיצוני של רשתות פרסום. בטוויטר החליטו שהם יהיו המפרסמים הבלעדיים בו ובשירותים הבנויים עליו. הנימוק הרשמי של החברה הוא "שמירה על חווית המשתמש הייחודית שיצרה הרשת." אליבא דה טוויטר, רשתות הפרסום החיצוניות עלולות ליצור מצב בו הם יניעו את החברים ברשת ללחוץ על קישור שהן יצרו, גם אם יגרום לכך שתיפגע חווית המשתמש.

כיצד תצליח טוויטר לא למעוד ולשמור על חוויית המשתמש זאת מוקדם עוד לדעת. דיק קוסטלו, מנהל התפעול בטוויטר, כתב בבלוג הרשמי של החברה שהם מתחייבים לא לפגוע בחוויית המשתמש עם הציוצים הממומנים.

 עוד נדבך בתוכנית השלבים

צעד זה הינו אחד מהפעולות האסטרטגיות אשר נקטה טוויטר ע"מ לנסות ולפתח לרשת מודל כלכלי סדור אשר יניב לה הכנסות גבוהות מפרסומות. המשמעות האופרטיבית של החלטה זו הייתה סגירת הפלטפורמה והרחקה של אלמנטים חיצוניים ממנה – אם בפיתוח התוכנה ואם במפרסמים.

בתחילת השנה (2010) החלה טוויטר לפתח בעצמה גרסאות "רשמיות" עבור מערכות ההפעלה אשר תומכות ברשת החברתית, כאשר בנוסף היא קנתה את חברת Tweetie, אשר פיתחה אפליקציית טוויטר לאייפון.

יהיה מעניין לראות כיצד ישפיעו המהלכים האחרונים על קצב צמיחתה של הרשת והרווחים אשר היא מתכננת להפיק מבלעדיותה על הפרסום.

התקשרו עכשיו