טלפון: 03-6443777  אימייל: info@logos.co.il

שיווק באמצעות תמונות בגוגל

תמיד קינאתם בעסקים שהתמונה שלהם נבחרה להופיע בתוצאות החיפוש? לעיתים קרובות דרוג האתר שלהם אף הרבה יותר נמוך משלכם, איך זה יכול להיות?

%d7%a9%d7%99%d7%95%d7%95%d7%a7-%d7%91%d7%92%d7%95%d7%92%d7%9c-%d7%91%d7%90%d7%9e%d7%a6%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa

האינטרנט רוויי בעסקים המתחרים על הדירוג בגוגל בכל תחום ותחום, רבים מהם שוכחים שגוגל מציג לא רק אינדקס של אתרים בלבד בתוצאות החיפוש שלו אלא גם סרטונים, תמונות ודפים מרשתות חברתיות. גם בבחירת התמונות של גוגל להצגה בתוצאות החיפוש קיים אלגוריתם, הבחירה היא לא רנדומלית ובוודאי שלא גזרת גורל. אנשים רבים לוחצים דווקא על התמונות הללו, גם בגלל המיקום הגבוה והבולט בתוצאות החיפוש וגם מכיוון שתמונות טובות מושכות יותר מאשר רשימת אתרים.

כאשר אתם משקיעים בתהליך קידום אתרים בגוגל כדאי להשקיע גם בחומרים גרפיים אודות המוצרים שלכם בנוסף להשקעה בתוכן איכותי.

איך מקדמים תמונות בתוצאות של חיפוש התמונות בגוגל?

בניסיון למצוא את התמונות המתאימות ביותר לתצוגה, מנגנון הפרסום בגוגל בודק מספר קריטריונים: גודל התמונה, איכות התמונה, כמה אהבו אותה ושיתפו אותה ברשת וכמובן גם רלוונטיות התמונה.

כשאתם מוסיפים תוכן לאתר עליכם להעשיר את האתר בתמונות רלוונטיות שייתנו ערך מוסף לגולש ויעניינו אותו במיוחד. תמונה יכולה להיות פשוטה ורגילה שלא תשאב הרבה תשומת לב מגוגל ומלקוחות והיא יכולה להרשים במיוחד. כיצד? אם לדוגמא אתם מוכרים דלתות חוץ, במקום לשים תמונה של דלת חוץ בתמונה פשוטה, אתם יכולים למשל לבחור לצלם ילדה קטנה מנסה להגיע לידית הדלת, או בחורה חיננית שבדיוק מכניסה את הקניות הביתה מהאוטו ואף תמונות "לפני ואחרי". תמונות אלו ימשכו הרבה יותר את הגולשים ויעניינו אותם, כך תבדלו את עצמכם משאר התמונות הקיימות ברשת.

יצירת תמונות שימשכו תשומת לב שבולטות בנוף המשעמם של העסקים יגרמו לגוגל לבחור בתמונה שלכם.

כמו כן חשוב במיוחד לתת תשומת לב לטקסט, סביר להניח שגוגל לא יבחר תמונה אחת מתוך גלריית תמונות ללא כל טקסט ותוכן. הדרך הנכונה היא:

  • למקם כל מספר תמונות (גלריה) בדף נפרד
  • לדבר על הפרויקטים השונים
  • לעטוף את התמונה בתוכן תיאורי ורלוונטי לתמונה או לנושא.
    הוספת תיאור קצרצר מתחת לתמונה, תיאור בשורה אחת או אפילו כמה מילים, תוך שימת לב לגודל הפונט שיהיה שונה משאר הטקסט, אך העובדה שהוא צמוד לו משנה את החשיבות של הטקסט בשייכות אל התמונה.
  • הוספת ALT לתמונה, לא באמצעות רשימת מילות מפתח ארוכות ללא הקשר או מילה בודדת אלא בתיאור ענייני וטבעי – "ילדה קטנה מנסה לפתוח דלת חוץ".
  • שם התמונה רצוי שיהיה קשור לתוכן התמונה

באופן זה רמת האמינות וההתאמה של התמונה לאותן מילות מפתח בגוגל עולה פלאים.

כחלק מתהליך קבלת אתר דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים בגוגל מייחסת חשיבות רבה להוספת תיאור על גבי התמונות לסייע לגוגל לסרוק נכון יותר את האתר.

לסיום, אחרי שעבדתם על התמונה ועל הפקתה וגם על התוכן כל כך הרבה זמן, שתפו את הקישור לתמונה ממגוון בלוגים שברשותכם באינטרנט, הוסיפו קישור מרשתות חבריות (פייסבוק, אינסטגרם, פיקסה ועוד).

בהצלחה.