טלפון: 03-6443777  אימייל: info@logos.co.il

פרסום בגוגל מחירים

כמה עולה פרסום בגוגל?

זוהי שאלה הגיונית ורלוונטית מאוד, שאלה שאנו שומעים המון מלקוחותינו כמובן. כיום, קשה מאוד להצליח לייצר נוכחות אינטרנטית מוצלחת, יעילה וברת קיימא בלי מרכיב מסוים של פרסום בגוגל וברשת התוכן העצומה של ענקית החיפוש והפרסום. אך מחירי פרסום בגוגל יכולים להיות גבוהים מאוד ולחסל תקציבים במהירות מסחררת, כך שחשוב ראשית כל להבין את המודלים הקיימים לתמחור ומה משפיע על העלות שלכם.

המודל המרכזי – עלות לקליק / PPC

בין אם בפרסום גוגל ישיר דרך מודעות טקסט בעמוד תוצאות החיפוש ובין אם בפרסום מודעות טקסט ודיספליי ברחבי רשת התוכן של גוגל (אתרים חיצוניים שבהם מוצגות פרסומות שהן למעשה דרך גוגל), אחד ההיבטים הכי משמעותיים וראשוניים בקביעת התקציב שלכם לפרסום בגוגל והעלויות הצפויות הוא תחום פעילותכם. על פי רוב, עלויות פרסום בגוגל נמדדות לפי עלות לקליק של הגולש על מודעה שלכם.

מחירי פרסום בגוגל

יש הבדל עצום ורחב מאוד בעלויות לקליק בין תחומים שונים וביטויים שונים באותו התחום. מחיר פרסום בגוגל בתחומים מאוד תחרותיים ופופולאריים יכול להיות מאוד גבוה, עד כדי רמה של כמה עשרות דולרים לקליק על ביטוי תחרותי במיוחד. לעומת זאת, מחיר פרסום בגוגל בביטוי שאינו מחופש הרבה יותר נכון שהתחרות עליו אינה גבוהה יהיה נמוך משמעותית – אך עם זאת יביא חשיפה מצומצמת יותר לרוב. כמובן שאותה חשיפה מצומצמת וזולה יותר לא חייבת להיות בלתי יעילה, כי אם מנהלים את קמפיין הפרסום נכון ופונים לקהל היעד הנכון, אז אפשר להשיג תוצאות טובות דרך אנשים המחפשים משהו מאוד מסוים ואפילו נישתי.

איך מערכת הפרסום של גוגל AdWords עובדת?

לפלטפורמת הפרסום המרכזית של גוגל קוראים AdWords, קריטי להבין באופן כללי כיצד מערכת ענקית ומורכבת זו עובדת. למשל, תפיסה מוטעית נפוצה היא שמי שיש לו הכי הרבה כסף הוא גם זה שמשפיע הכי הרבה על תוצאות המודעות, אך בפועל האלגוריתמים של גוגל הרבה יותר מורכבים ונותנים, באמת, את אותו היחס גם למפרסמי ענק עם תקציבי עתק וגם למפרסם קטן יותר שמרגיש בארנק כל קליק. כמובן שתקציב פרסום גדול יותר לא יכול להזיק, אך הוא לא אומר שהמודעות של אותו מפרסם "עשיר" תמיד יופיעו ראשונות.
בפועל, לצד היבטים טכניים רבים ומורכבים של דירוג אתרים מפרסמים והמודעות שלהם, מערכת AdWords עובדת במודל של מכירה פומבית. בתור מפרסמים אתם בוחרים ביטויי חיפוש רלוונטיים לתחום פעילותכם, ולכל ביטוי כזה מגדירים את העלות המקסימאלית שאתם מוכנים לשלם לקליק. לצד העלות לקליק שכל מפרסם מוכן לשלם (CPC BID), גוגל מתחשבת גם בדירוג האיכות של המודעות עצמן ושל האתר המפרסם. כמו כן, לא תמיד משלמים את הסכום המקסימאלי שמזינים במערכת. גוגל מחשבת באמצעות מודלים מתמטיים וסטטיסטיים כמה באמת כל קליק יעלה לכם, לא תמיד גובים את המקסימום המוגדר אלא הוא רק מסמן את הגבול העליון שאתם מוכנים לשלם על קליק לאותו ביטוי חיפוש ספציפי.

מרכיבים חשובים לשליטה על תקציב פרסום בגוגל

כאשר חושבים על תקציבים נדרשים לפרסום בגוגל, ישנם מרכיבים חשובים וטכניים שיכולים לעזור לנהל טוב ויעיל יותר את התקציב. אלו כוללים למשל:

  • קביעת לו"ז להצגת מודעות לאורך היום ו/או בשעות ספציפיות בלבד.
  • קביעת תקציב הוצאה מקסימאלי ליום.
  • להגדיר שהמודעות יוצגו רק למכשירים מסוימים – למשל רק למחשבים רגילים או רק לסמארטפונים.
  • התמקדות בביטויים מורכבים ופחות נפוצים (זנב ארוך…) מאפשרת טרגוט מדויק יותר ועלויות נמוכות יותר לקליק, במחיר של פחות חשיפה כמובן.

רוצים לשמוע עוד על פרסום בגוגל ולבחון ברצינות ניהול של קמפיין פרסום יעיל ומנצח, עם אנשי מקצוע מובילים ואמינים? התקשרו היום ללוגוס – 03-644-3-777