טלפון: 03-6443777  אימייל: info@logos.co.il

אופטימיזציה לקמפיין פרסום בגוגל

להלן מדריך מפורט בנושא אופטימיזציה של קמפיין. המדריך כולל סט בדיקות שכל מנהל קמפיינים חייב לבצע פעם בשבוע.

כאשר מדובר על אופטימיזציה של קמפיין, הכוונה היא לקחת את הקמפיין הפרסומי שלנו למקסימום יעילות במינימום עלויות. הכל בהתאם למטרות שנקבעו מראש.

אם עלות ההמרה בקמפיין שלנו היא 50 ש"ח להמרה, ולאחר אופטימיזציה שיפרנו את ההמרות והגענו לעלות של 48 ש"ח, שיפרנו למעשה את הקמפיין ב- 4%  לחודש. אם התקציב החודשי שלנו הוא 10,000 שקלים, הרי שברמה השנתית הרווחנו 400 כפול 12 חודשים, כלומר 4,800 ש"ח.

בואו נבין מה עשינו, אם בתקציב של 10,000 ש"ח,  נשיג 200 לידים (10000 ש"ח לחלק ל-50), במצב החדש (לאחר האופטימיזציה) נקבל 208.3 לידים, כלומר לאחר אופטימיזציה  נקבל כ-100 לידים נוספים.

לרוצים להעמיק כתבתי מאמר נוסף בנושא: שיפור יחס המרה

מדריך לביצוע אופטימיזציה לקמפיין אדוורדס בגוגל

מדריך לביצוע אופטימיזציה לקמפיין אדוורדס בגוגל

תהליך האופטימיזציה

  1. ביטוי שלילה – כן זה ברור וכבר דברנו על זה וכבר עשינו את זה, אבל, כל הזמן צצים ביטויים שאנחנו לא מעוניינים בהם כפטריות לאחר הגשם. פעם בשבוע יש להפעיל את האופציה של מונחי החיפוש ולשלול את הביטויים שקופצים לעין כי אינם טובים, לפעמים אתם תוהים האם לפסול ביטוי זה או אחר או לא, "אולי זה קרוב", "אולי יצא משהוא מזה", לאותם מתלבטים עברו לסעיף השני.
    פתרון: בתפריט: מילות מפתח — > מונחי החיפוש, לעמוד על הביטוי הלא רצוי, לסמן אותו והופ לשלילה
  2. מתי להתגרש מביטוי – פשוט, הכנסנו ביטוי חיפוש, יש קליקים ואין המרות, הסוף לסבל, יש פתרון, המציאות היא זו שמכתיבה, הכלל שאני נוהג לפיו הינו, אם ב-30 יום האחרונים היו מעל 100 קליקים ולא היתה המרה, מתגרשים.
    יש כאלו שיגידו 70 קליקים ואחרים יאמרו 150 קליקים, ההחלטה הינה ברורה: אנחנו מוכנים לתת צאנס, אבל לא לכל החיים.
    פתרון: דוח שבועי: 30 יום לאחור, המרות קטנו מ-1, קליקים גדול מ-100.
  3. עלות המרה גבוהה – בחלק מהפגישה הראשונה עם לקוח יש לדון בעלות ההמרה, ניתן להביא המרות במחירים מטורפים (נניח אלף שקל להמרה), ולשם כך, חשוב לדעת מה הוא הרף העליון לעלות ההמרה מצד הלקוח.
    פתרון: דוח שבועי: 30 יום לאחור, עלות המרה גדולה מ-X ש"ח.
  4. טיפול ויעול מודעות – כן הדבר הבנאלי הזה שחייבים לבצע ולא רק פעם אחת. לכל קבוצת מודעות יש להכניס מספר מודעות המנוסחות באופן דומה אך עם שינויים מסוימים, בהקמת הקמפיין בפעם הראשונה נגדיר בהגדרות המתקדמות, סבב מודעות: "סובב ללא הבחנה", נמתין ל- 200 קליקים ונבחן את המודעות ואז נפסול את האלטרנטיבה הפחות טובה ונייצר מודעה חדשה, כך אני עושה לפחות 3 פעמים. באופן אישי אני לא מכניס יותר מ-2 מודעות בכל פעם. אחרי חצי שנה, אני מבצע סבב נוסף של בחינת העניין.
    אם עולה השאלה מה הוא מרווח הזמן המתאים, התשובה היא 200 קליקים ולא מרווח זמן כי 200 קליקים יכולים להיות בשעה או בשבועיים.
  5. טיפול ויעול דפי הנחיתה – כמו בסעיף הקודם ניתן לייעל את ביצועי הקמפיין וזאת ע"י בניית מספר דפי נחיתה ובדיקתם.
    הפתרון: נייצר 2 דפי נחיתה, נדע לסמן את מקור הליד (האם הליד הגיע מדף א' או מדף ב') נגדיר בהגדרות המתקדמות 'סובב ללא הבחנה', נייצר מודעה אחת בלבד ונשכפל אותה, במודעה הראשונה נקיש את כתובת דף נחיתה א' ובמודעה השנייה נקיש את כתובת דף נחיתה ב'. נמתין 200 קליקים ונבדוק.
  6. אל תאמינו לנתונים היבשים, הם מטעים. נתחיל בזה שאתם רואים עלות המרה, בתפריט המישני מופיע "פילוח" או הסגמנט בלעז. הפעילו דוח שמראה עלות המרה ב-30 יום האחרונים, לחצו על לחצן הפילוח, בחרו מכשיר וראו את עלות ההמרה לפי סוג המכשיר, אם המובייל יקר מהדסקטופ במאות אחוזים, כנראה דף הנחיתה במובייל בעייתי ויש לטפל בו בדחיפות, טיפלתם ולא השתנה המצב, יש לשקול לסגור את המובייל.
  7. פילוחים אחרים: ניתן לבדוק כל פילוח, לדוגמא האם הגיעו לידים לפי ערים שונות, אם עיר מסויימת לא ייצרה לידים או ייצרה לידים בעלות גבוהה, ניתן לשלול אותה
    הערה חשובה: לפני השלילה יש לבדוק כמות קליקים ו-CTR. כלומר אל תפסלו פילוח כזה או אחר בפזיזות.
    הפילוחים האחרים הינם: שותפי החיפוש, יום בשבוע, שעות ביום, ועוד מגוון נושאים
  8. הסעיף האחרון באופטימיזציה הוא אופטימיזצייה לפי ציון האיכות, ציון האיכות אומר מה גוגל חושב על הביטוי. לאחר לבטים וניסיונות אין סופים, אני סגור על עצמי שלמרות שאולי יש המרות, ציון אכות של 1 או 2 גורמים נזק לקמפיין בכללתו.
    פתרון: דוח שבועי: עבור מילות מפתח שציון האיכות קטן שווה ל-2 כדאי ליצור לאותם ביטוים קבוצת מודעות נפרדת, לזקק את המודעה ולכלול בה את ביטויי החיפוש אם אפשר, במידה וציון האיכות השתפר, מצויין, לא השתפר, נפרד כידידים מהביטויים.

הערות

נקודת הכשל העיקרית בקמפיינים היאאי כתיבת מטרות ברורות לקמפיין. יש לקבוע לכל קמפיין מטרה אחת בלבד, אין מצב שבו קמפיין ינוהל לטובת מטרה כפולה, יש להתמקד גם במודעה וגם בדף הנחיתה במטרה אחת בלבד. מצב בו יש יותר ממטרה אחת תגרור חוסר באופטימיזציה נכונה ומתאימה של הקמפיין.

בנושא המרות: כמובן שיש להתקין את קוד ההמרות ולהגדירו כראוי, אי הגדרה של קוד המרות תגרום לחוסר מדידה, וכשאין מדידה אי אפשר לחשב המרות. יש לציין כי שיפור המרות הינו מצב בו היעד הוא להוריד את עלות ההמרה.

מאת: אבישי פרוינד, מרצה ומומחה לשיווק ופרסום ב- Google וברשתות חברתיות. מייעץ ומלווה גופים מוסדיים ופרטיים בכל הקשור למדיום האינטרנטי.

רוצים לפרסם את העסק שלכם באינטרנט? צלצלו ללוגוס:
03-6443777